پویایی در تجارت را با ما تجربه کنید
پویا تجارت مادپویا تجارت مادپویا تجارت ماد
0510000000
حد فاصل شریعتی 13 و 15

اهمیت برندسازی

هیچ شرکتی ، بودجه بی پایان بازاریابی ندارد ، اصلا هم مهم نیست که این شرکت چه میزان بزرگ است. برنامه برندسازی باید ترکیبی از برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر کسب و کاری باید از اهمیت برندسازی در بازاریابی مطلع باشد.

برندسازی به یک حجم عظیمی از پول نیاز دارد ، اما هرگونه سرمایه‌گذاری بر برندسازی ، حتما منافعی را در بر خواهد داشت. در این مقاله به این تشریح اهمیت برندسازی خواهیم پرداخت تا مدیران سازمان‌ها با اطمینان خاطر را به برندسازی را آغاز نمایند.
دلایل اهمیت برندسازی در کسب و کار

برندسازی بر ترجیحات مصرف کننده اثر می‌گذارد.
اهمیت برندسازی در اثرگذاری بر انتخاب / روند تصمیم‌گیری مشتری ، نقش بالایی دارد .
حجم بالایی از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان شده است.

مدیران خرید سازمان‌ها ، از برندهایی خرید می‌کنند که به نظر ریسک کمتر برایشان ایجاد می‌نمایند . مشتریان معتقدند که محصولاتی که توسط برندهای شناخته شده تولید می‌شوند از سایر محصولات مشابه ، عملکرد بهتری دارند.

برندسازی موجب افزایش درآمد یا سهم از بازار می‌شود.
هنگامی‌که یک شرکت به صورت جدی و قوی روی بازاریابی یا برندسازی تمرکز دارد ، درامد و سهم بازارش افزایش پیدا می‌نمایند.

این بدان معناست که یک شرکت می‌تواند از چیزی که پیش‌تر بوده ، قوی‌تر شده باشد. این قدرت به شرکت این توانایی را می‌دهد که وارد یک حوزه جغرافیایی جدید شده ، برندسازی مشترک Co-Branding انجام دهد و یا فرصت‌های توزیع و پخش جدید را به دست آورد.

برندسازی عامل نجات از میان بحران‌ها
تویوتا ، به عنوان یکی از برندهای بسیار با کیفیت ، در سال ۲۰۰۹ محصولی تولید کرد که از نظر کیفیت یک کابوس بود.

هرچند که این برند در طی سال‌ها عملیات برندینگ ، تصویر کیفیت را در ذهن مخاطبین حک نموده است.

این مسئله به این برند کمک نمود تا در این بحرانی که در کشورهای دیگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پیرامون محصولات خود حفظ نماید.

برندسازی موجب افزایش ارزش برند
منابع فیزیکی و تعداد نیروی انسانی یک سازمان ، سهم خیلی زیادی در ارزش‌گذاری برند ندارد. بخش اعظم ارزش یک سازمان در قسمت حقوق صاحبان سهم ترازنامه و در زیر عنوان ارزش ویژه برند است.

اگر یک شرکت را به دو قسمت دارایی مشهود و دارایی نامشهود تقسیم کنند نظیر : زمین ، آجر ، سیمان / حسن نیت و علامت تجاری ، من ترجیح می‌دهم که قسمت دوم را بردارم.

پیام بگذارید

X