نکات مهم در کیفیت نصب دوربین پلاک خوان

از آنجایی که در پارکینگ ها سقف ها پایین هستند، به راحتی می توان بدون کمک به دوربین ها دسترسی پیدا کرد. دوربین های مورد استفاده باید به طور موثر در برابر خرابکاری محافظت شوند. دوربین دام با لنز ثابت در درجه اول برای پارکینگ مناسب است. زیرا وقتی به لنزهای واید مجهز شوند، می توانند هم خطوط و هم فضای پارک را تحت پوشش دید خود قرار دهند. برای آنکه تعداد کمتری از دوربین دام نیاز داشته باشید، بهتر است رزولوشن را تا حد امکان بالا انتخاب کنید. این کار موجب می شود تا تشخیص جزئیات در صورت وقوع حادثه در پارکینگ راحت تر انجام شود.

باید توجه ویژه ای به ورودی ها، خروجی ها و ایستگاه های پرداخت شود. دوربین های دام نصب شده در ورودی ها و خروجی ها باید علیرغم نور تابیده شده، تصاویر قطعی ارائه کنند. ورودی و خروجی ها مکان هایی هستند که نواحی تاریک و بسیار روشن را در کنار هم دارند. در عین حال پلاک خودروها به وضوح نمایش داده شود. بنابراین در اینجا اهمیت عملکردهایی مانند WDR در دوربین مداربسته به وضوح احساس می شود.

بهتر است دوربین در مناطقی نصب شود که خودروها در آن محل سرعت خود را کاهش می دهند. به عنوان مثال اگر قیف را در نظر بگیرید باید دوربین در منطقه ای قرار گیرد که خودروها از قیف عبور می کنند. در این نقطه هم سرعت خودرو کاهش می یابد و هم تعداد آنها برای عبور به طور همزمان مانند ورودی/ خروجی پارکینگ، پل ها، دروازه ها، Drive-throughs و… به این ترتیب شاهد هستیم با تغییر تمرکز از یک منطقه بزرگ به یک نقطه کوچک کیفیت دوربین پلاک خوان چقدر افزایش می یابد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *